Radeon 9000 Pro (Studium przypadku)

Sławomir Sędyka kermit w ph215.krosno.sdi.tpnet.pl
Czw, 23 Sty 2003, 13:05:24 CET

Moja walka z kartą graficzną HIS RADEON 9000 Pro.

Chciałem mieć bezproblemową katrę graficzną działającą pod linuksem.
Zakupiłem więc kartę j.w. i zabrałem się za instalowanie środowiska X.

Z listu Tomka Orzechowskiego na temat: Radeon i DRI
> poldek -iv kernel-drm XFree86-driver-radeon
> X -configure

I wyszła przy okazji zmiana jąderka.

Przy okazji:
TO jest mój pierwszy system z reiserfs w partycji głównej i miałem jedną
wpadkę: po zmianie jąderka na 2.4.19 z RaPacka nie zapuściłem "lilo" i nie
mogłem się dostać do systemu.

Sypię głowę popiołem, bo zainstalowałem linuksa od nowa. :)

No dobra - mam już poprwanie zainstalowane Ra z jajkiem 2.4.19.
X -configure	poszło
test samych X
X -xf86config /root/XF86Config 	też bardzo ładne

WindowMaker już nie :(
U zwykłego usera standardowe tło jest różowe
U root'a - niebieskie
I wogóle to zamiast szarego jest czarny kolor i takie wszytsko brzydkie :(
Nie mam już logów z tej sesji, ale pisało coś o kolorze szarym i
ośmiobitowym kolorze (o ile dobrze pamiętam)

No dobra - bierzemy sterowniki:  fglrx-glc22-4.2.0-2.5.1.i586.rpm
ze strony ATI
rpm --rebuild	: wyskakują opisy...
No to wykonuję po kolei...
(prz okazji  trzeba zainstalować źródła dla kernela)
I już mam :)

Tylko w pliku: /etc/X11/XF86Config-4
mam wpis: BusID "PCI:1:0:1"
i nie startuje Xserwer;
pomogło poprawienie: BusID "PCI:1:0:0"

tylko dalej mam tak: (XFree86.0.log)

(--) PCI: (1:0:1) ATI unknown chipset (0x496e) rev 1, Mem @ 0xec000000/26,
0xeb000000/16
(WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1)
found
(EE) fglrx(0): board is third party board

A ja nie mam drugiej karty graficznej...

Przejmować się, czy nie ?
I jeszcze jedno.
Przy instalacji XFree86-OpenGL-core zrobiłem --force, bo gryzł się z tym z
ati. :)   Ale narazie X działa - zobaczę później...

Pokręcone z poplątanym, ale moze jest jakiś prostszy sposób na tą kartę?

--
Kermit