backupy - pro śba o poradę

Łukasz C. Jokiel Lukasz.Jokiel w klonex.com.pl
Pon, 7 Lip 2003, 22:17:46 CEST

Szymon 'trasher' K napisał(a):

>   Wiem, że rzucam bardzo ogólny i szeroki temat, ale chciałbym
> wykorzystać Wasze doświadczenie, wybrać to co najlepsze i
> zaimplementować u siebie.
>
> Ogólne pytanie jest takie: co i czym backupujecie? Głównie
> chodzi mi o to czym, bo co, to mam świadomość, że każdy ma inne
> potrzeby.
>
> Chciałem zrobic sobie scronować regularne tgz-towanie plików i
> wysyłanie mailem na zewnętrzny serwer. A tu wpisuję w poldku
> 'desc afio' i widzę, że ten program twierdzi, że lepiej się nadaje
> do tego lepiej niż tar. Dlatego proszę o poradę, żeby się potem
> [...]

Ja mieć streamer.
Używać (jeślichcez to uzywaj tar, bzip2 i scp):

#!/bin/bash
# by lcj (c) 09.07.2002
echo "Przewijamy tasiemkę"
mt rewind
BACKUPFILES="/bin /command /etc /home /lib /package /opt /package /root
/sbin /service /usr /var"
echo "Uruchamiamy tar i tworzymy kopię zapasową..."
tar --create --verbose -b 128 --exclude-from=/root/bin/no_backup --file
/dev/nst0 ${BACKUPFILES} 1> /home/lista_plikow_backup
2>/home/errors_backup
mt eof
echo "Przewijamy tasiemkę"
mt rewind
echo "Testujemy kopię zapasową..."
tar tvf /dev/nst0 -b 128 1> /home/lista_plikow_backup_check
2>/home/errors_backup_check
echo "Wyrzucamy tasiemkę..."
mt offline
DATE=`date +%e-%h-%a`
mail -s "BACKUP STATUS $DATE z hosta $HOSTNAME" < /home/errors_backup admin

--
Lukasz C. Jokiel, via webmail.