remountowanie systemu plikow z /

Szymon 'trasher' K szymon w trashlandia.dyndns.org
Śro, 9 Lip 2003, 20:09:41 CEST

Na zdalnym komputerze jest 1 partycja zamountowana tak:
/dev/hda1 on / type ext2 (rw,noatime,errors=remount-ro)
Jest to jedyna (poza swap) partycja. Problem w tym, ze dysk sie sypie
i gdy raz na dobe odpalają się scronowane dyskożerne procesy
(przebudowanie baz itd.), to errors=remount-ro dziala i partycja się
przmountowuje ro. Wiem, że można w fstab wpisac: errors=continue i
reboot, ale:
1. jest duze prawdopodobienstwo, ze system sie sam nie podniesie (ten
dysk umiera) i czasem trzeba parę razy power, żeby zaskoczył
2. jest to system zdalny i jak sie nie podniesie, to bede musial dymać
tam gdzie stoi, żeby osobiście wcisnąć power
Wiem, że taki dysk to się na kibel tylko nadaje, ale bardzo mi zależy,
żeby działało (cudzy system powierzony mi na wakacje).

Pytanie takie:
Czy mogę bez rebootu przmountowac dysk, zeby bylo errors=continue ?

--
\                          szymon @ trashlandia.dyndns.org  /
 )  Szymon 'Trasher'                                       (