PHP z uid i gid usera

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Czw, 17 Lip 2003, 13:00:27 CEST

On Thu, 17 Jul 2003, Rafał Słoniewski wrote:

> To jest przy patchu z localhost.nl.
> /etc/httpd/mod_vhost_alias.conf
> <VirtualHost 80.51.39.32>
>         ServerName elioza.tkk.net.pl
>         NameVirtualHost 80.51.39.32
>         ServerAdmin Rafal.Sloniewski w tkk.net.pl
>         Options +ExecCGI
>         Privs dupa www "/home/"
>         DocumentRoot "/users/elio/public_html/"
> </VirtualHost>
>
> Błąd z error_log
> [Thu Jul 17 12:53:19 2003] [emerg] [client 80.51.39.10] (1)Operacja
> niedozwolona: Euid 51 cannot call chroot(/home/)

A to ciekawe - kiedyś zrobiłem coś takiego, co prawda na debianie,
korzystając właśnie z tych patchów z localhost.nl, tyle że z tego co
pamiętam nie nakładałem -nouids.patch. Nie było tam nic o chrootowaniu. W
każdym razie jedyne co trzeba zrobić w przypadku PLD to zainstalować
sobie binarkę php (bo mod_php przy suexecu na nic się nie przyda, w
takiej sytuacji php chodzi prawie jak cgi).

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :