htb+squid - problem

Tomasz Buziak t.buziak w spzoz.lukow.pl
Pon, 21 Lip 2003, 13:31:58 CEST

Cytowanie Łukasz Woźniak <wozny99 w poczta.onet.pl>:

>  to jest nastepstwem proby kasowania glownej dyscypliny jak bedziesz
>  odpalal nastepnym razem (czyli gdy juz wczesniej jakies dyscypliny zostaly
>  stworzone nie bedzie tego) to skasuje poprzednie dyscypliny a stworzy
>  nowe
>  tc qdisc del root dev $localdev

no wsumie racja, moglem sie tego domyslic !

co do drugiej czesci pytania znalazlem cos takiego w necie, inni tez maja z tym
problemy, ale zbytnio nie wiadomo jak sobie z tym radzic, zacytuje:

"All you have to do is chaning r2q so quantum is smaller :)

Quantum is the amount of bytes a class may send when 2 classes are
fighting=20 for excess bandwidth.  When quantum is too big, it can create
extra bursts.=20
When quantum is too small (smaller then 1 packet) it can will disturb the
htb=20 calculations.
quantum =3D rate / r2q
with r2q =3D 10 (can be overruled when you add a qdisc)
Solution :=20
r2q =3D smallest_rate_you_have / 1500"

Nie wiem tylko jednego co to jest to r2q i gdzie to mam zmienic, lub jak sie
to ustawia, z tego co zrozumialem to po prostu mam gdzies ustwiony rozmiar
porcji danych jaka jest zapozyczana z innego pasma i ten rozmiar jest za
duzy.

Gdzie mam to zmienic?

--
pozdrawiam ...