htb+squid - problem

Łukasz Woźniak wozny99 w poczta.onet.pl
Pon, 21 Lip 2003, 13:54:38 CEST

21 lipca 2003, 13:31:58, Tomasz Buziak napisal:

TB> no wsumie racja, moglem sie tego domyslic !

TB> co do drugiej czesci pytania znalazlem cos takiego w necie, inni tez maja z tym
TB> problemy, ale zbytnio nie wiadomo jak sobie z tym radzic, zacytuje:

TB> "All you have to do is chaning r2q so quantum is smaller :)

TB> Quantum is the amount of bytes a class may send when 2 classes are
TB> fighting=20 for excess bandwidth.  When quantum is too big, it can create
TB> extra bursts.=20
TB> When quantum is too small (smaller then 1 packet) it can will disturb the
TB> htb=20 calculations.
TB> quantum =3D rate / r2q
> [...]

cosik mi sie znalazlo z r2q
#dmesg
HTB: quantum of class 10001 is big. Consider r2q change.
<4>HTB: quantum of class 10013 is small. Consider r2q change.
http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/htbfaq.htm
So what is the problem ? Probably you have too small rate or ceil for such class
- you should use at least 4kbit for realiable operation of HTB - it leads to
max 3sec of delay for 1500 byte packets which seems as reasonable value.
  tylko ze z tego wynika ze pasmo jest zamale i trzeba by je zwiekszyc
  powyzej 4kbit no ale
  Pasmo dla pojedynczego hosta: 51kbit
                                ^^^^^^
--
Pozdrowienia,
Łukasz Woźniak                         wozny99 w poczta.onet.pl