[OT] skrypty

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pon, 21 Lip 2003, 23:01:47 CEST

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 07/20/2003 04:05 PM:

> $ abc "jakis plik ze spacjami.tgz"
> Może być?

No wlasnie niestety nie moze. Bo nie wywoluje tego z linii polecen,
tylko chce to sobie zautomatyzowac tak, aby wskazywac konkretny plik (w
KDE) wybierac "Otworz w..." "nazwa skryptu" i zeby automatycznie mi
obracal zdjecia o 90st. Wpisywanie wszystkiego "z reki" nie bardzo mnie
urzadza, bo czasem mam po sto zdjec do obracania. Od razu dodaje, ze
zadne "Image Magicki" czy inne cuda mnie nie urzadzaja, bo (z tego co
widzialem) nie maja one transformacji "jpeg loseless trans", a utrata
jakosci zdjecia przy obracaniu nie bardzo mnie urzadza.

> nazwa_pliku=`date +%F`
>
> Dokładniej znajdź sobie w "man date" jak to sformatować...

A dziekuje-poczytam. "man date" kto by pomyslal;-).

> pozdrawiam
ja rowniez;-)

|3 0 $ |< !   < i N e |<
"Najsprawiedliwsza opinia o większości kobiet
jest obrazą dla ich wyjątków." (A. Świętochowski)