wymuszenie stalego IP

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 5 Cze 2003, 11:05:11 CEST

On Thu, 5 Jun 2003, Zbyniu Krzystolik wrote:
> [...]
> From: Jacek Konieczny <jajcus w pld.org.pl>
> <cycat>
> Ten statyczny ARP masz tylko dla istniejących maszyn, czy też na
> nieużywane adresy? Kiedyś miałem na wszystkie adresy, ale jak doszła
> któraś z kolei sieć to się zaczynały problemy (nauczyłem sobie z nimi
> radzić) i to ARP straaasznie długo się ładowało. Teraz nieużywane adresy
> blokuję przez route "blackhole", a static-arp zostawiłem tylko na
> uzywanych adresach. Jest o niebo lepiej. Musiałem sobie jeszcze napisać
> skrypcik, który agreguje nieużywane adresy w jaknajwiększe podsieci,

$ ip neighb show | wc -l
   6026
Z czego:
$ arp -n | grep M |wc -l
   5987

> # ip link show | grep eth | wc -l
>      49

$ ip link show | grep eth | wc -l
     27

> # ip route show table bh | wc -l
>     136
> (to ostatnie to ilość wpisów z trasami "blackhole").

I nie używam blackhole.
Za to mam demona arpd (którego chyba nikt prócz debiana i nas nie
supportuje :) ), który w aktualnej postaci w naszych zasobach potrafi
łyknąć chyba 8k wpisów. Nie ma problemu jednak, żeby było to więcej
(kwestia ilości tablic).

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...