wymuszenie stalego IP

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Czw, 5 Cze 2003, 10:13:47 CEST

Mniej wiecej Thu, Jun 05, 2003 at 09:37:26AM +0200, zainteresowany DreameR rzekl:

jajcus pozwolisz(?)
cytat z/za:
Date: Thu, 7 Feb 2002 17:25:05 +0100
From: Jacek Konieczny <jajcus w pld.org.pl>
<cycat>
Ten statyczny ARP masz tylko dla istniejących maszyn, czy też na
nieużywane adresy? Kiedyś miałem na wszystkie adresy, ale jak doszła
któraś z kolei sieć to się zaczynały problemy (nauczyłem sobie z nimi
radzić) i to ARP straaasznie długo się ładowało.
Teraz nieużywane adresy blokuję przez route "blackhole", a static-arp
zostawiłem tylko na uzywanych adresach. Jest o niebo lepiej.
Musiałem sobie jeszcze napisać skrypcik, który agreguje nieużywane
adresy w jaknajwiększe podsieci, żeby za dużo tych tras nie było.

# ip neighb show | wc -l
    832
# ip link show | grep eth | wc -l
     49
# ip route show table bh | wc -l
    136
(to ostatnie to ilość wpisów z trasami "blackhole").

<koniec cytatu>

Zbyniu
--
\78\32\14\46\67\67\90\1A