archiwum listy

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 11 Cze 2003, 12:20:06 CEST

On Wed, Jun 11, 2003 at 12:13:12PM +0200, Bartłomiej Ogryczak wrote:
> Czy archiwum listy jest gdzieś udostępnione przez WWW?
Są.

> Jeśli tak, to czemu adresy e-mail nie są zabezpieczone
> przed spamem? Właśnie dostałem spamy na adres którego
> używam _wyłącznie_ do list PLD.

Jeśli udostępniasz swój adres e-mail, to znaczy że udostępniasz go
publicznie. Ja np. mogę sobie nie życzyć sobie, żeby mój adres był
w jakikolwiek sposób zniekształcany w archiwum listy.
Dodatkowo listy te są otwarte, więc może się na nie zapisać potencjalny
spamer, aby zebrać listę adresów.

Po prostu trzeba się liczyć z tym, że adres e-mail używany na liście
dyskusyjnej może wpaść w niepowołane miejsce.

A jeśli chcesz walczyć ze spamem, to z pretensjami udaj się do spamerów
i administratorów sieci z której korzystają. Możesz też założyć
odpowiednie filtry u siebie, albo poprosić o to administratora Twojego
serwera pocztowego. Pretensje do administratorów list dyskusyjnych są
nie na miejscu - przynajmniej dopóki spam nie pojawia się na tych
listach.

Pozdrowienia,
	Jacek