sylpheed-claws i transfer encoding

ja pieldi w megapolis.pl
Czw, 12 Cze 2003, 22:15:01 CEST

On Thu, Jun 12, 2003 at 09:27:05PM +0200, Piotrek 'Drozdo' Drozdowski wrote:

> No wlasnie chodzi o to ze jak mam pliterki to nawet jak _ustawie 8bit_ to
> i tam maile wylatuja jako base64, w zaden sposob nie moge ustawic 8bit, a
> AFAIK maile z pliterkami powinny latac jako 8bit?

W sumie niekoniecznie... o ile w pl. Usenecie takie kodowanie jest
chyba polecane, to w mailach niekoniecznie (o czym niżej)... Chociaż z puntktu
widzenia kogoś, kto ma implementować klienta poczty, to niewątpliwie
jest to klawe rozwiązanie -- nie trzeba przekodowywać wiadomości do
base64 albo quoted-printable, tylko po prostu wysłać :).

> I odnosnie odpowiedzi Jacka - jesli sa pliterki to chyba _ma_ byc 8bit a
> nie jakeis base64 czy quoted printable? bo w us-ascii sie chyba nie da ;>
> p.

Obawiam się, że to jednak Jacek ma rację: jeśli twój serwer SMTP nie
obsługuje stosownych rozszerzeń (8BITMIME), to teoretycznie może
zrobić kuku PLiterkom zapisanym w 8 bitach (o ile dobrze rozumiem ten
fragment RFC 2821:

   When the transport service provides an 8-bit byte
   (octet) transmission channel, each 7-bit character is transmitted
   right justified in an octet with the high order bit cleared to zero.
   More specifically, the unextended SMTP service provides seven bit
   transport only.  An originating SMTP client which has not
   successfully negotiated an appropriate extension with a particular
   server MUST NOT transmit messages with information in the high-order
   bit of octets.  If such messages are transmitted in violation of this
   rule, receiving SMTP servers MAY clear the high-order bit or reject
   the message as invalid.

Wychodzi też tu, że gdyby twój sylpheed _zawsze_ wysyłał PLiterki w
8 bitach (niezależnie od tego, czy serwer SMTP to obsługuje czy nie),
to łamałby RFC, a tego przecież nie chcemy ;) ).

Quoted-printable / base64 zapewniają, że zawsze wysyłany zestaw
znaków mieści się w 7 bitach, więc pewnie dlatego sylpheed to stosuje :).
(A że lessem później mboxa się czytać za bardzo nie da, to już inna
bajka ;>).

j.