sylpheed-claws i transfer encoding

Piotrek 'Drozdo' Drozdowski drozdo w pf.pl
Czw, 12 Cze 2003, 22:47:15 CEST

Dnia Thu, 12 Jun 2003 22:15:01 +0200
ja <pieldi w megapolis.pl> napisał:

> Obawiam się, że to jednak Jacek ma rację: jeśli twój serwer SMTP nie
> obsługuje stosownych rozszerzeń (8BITMIME), to teoretycznie może
> zrobić kuku PLiterkom zapisanym w 8 bitach (o ile dobrze rozumiem ten
> fragment RFC 2821:
(ciach)
> Wychodzi też tu, że gdyby twój sylpheed _zawsze_ wysyłał PLiterki w
> 8 bitach (niezależnie od tego, czy serwer SMTP to obsługuje czy nie),
> to łamałby RFC, a tego przecież nie chcemy ;) ).

Hm no moj serwer (jak chyba wiekszosc polskich?) obsluguje 8bit, i ja bym
jednak chcial tak poczte wysylac, nie koniecznie _zawsze_ ale w
syplheedzie poprostu _sie nie da_ ustawic 8bit, glownie o to mi chodzi
(mozliwe ze przez to, ze mam gpg w zalczniku = mam tam jakeis dziwne
znaki, ale chyba gpg i tak powinno sie dac wyslac w 8bit?)

> Quoted-printable / base64 zapewniają, że zawsze wysyłany zestaw
> znaków mieści się w 7 bitach, więc pewnie dlatego sylpheed to stosuje
> :).(A że lessem później mboxa się czytać za bardzo nie da, to już inna
> bajka ;>).

No w ogole poruszylem watek bo mnie splonkowal jakis many na pcol`u za
base64... on czyta poczte lessem? ;> Chcialem grzecznie wlaczyc 8bit ale
porpostu sie nie dalo...
p.

--
/===[ Piotr 'Drozdo' Drozdowski ]============================\