Linux

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Śro, 5 Mar 2003, 00:15:13 CET

Użytkownik Arek napisał:
> po zainstalowanu pld kde desktop-loguję się uruchamiam serwer x poleceniem startx,
> i dlaczego instaluje mi się tylko z jednego cd.
1) to zrób najpierw:
w /etc/fstab zmień:
/mnt/cdrom na /cdrom
ZMIENIASZ PUNKT MONTOWANIA CD
w konsoli:
cd /mnt
rmdir cdrom
USUWASZ STARY PUNKT MONTOWANIA CD
mkdir /cdrom
ln -s /cdrom cdrom
TWORZYSZ NOWY PUNKT MONTOWANIA CD i SKROT DO NIEGO W MIEJSCU STAREGO
(wygodny dla poldka)
podmień /etc/poldek.conf na ten załączony
TEN PLIK ZAWIERA KONFIGUREACJĘ PROGRAMU (POLDEK) DO ZARZĄDZANIA
PAKIETAMI Z DOSTĘPEM DO CD (ostatnie 9 linii)
SPRÓBUJ POLECENIA: poldek
potem
poldek> help

 > prubuje uruhomić kdm i nic jakiś błąd
JAKI???????????
 > tylko loguje się jako root i
 > jeszcze coś dlaczego x ik de
 > niestartuje samodielnie
2) teraz:
poldek --install kdm*
  i wkładaj płyty, o które poprosi

w /etc/inittab znajdź:
NA KTÓRYM POZIOMIE URUCHAMIA SIĘ SYSTEM
id:3:initdefault: # OGÓLNIE KONSOLA

zmień na
id:5:initdefault: # X
ŻEBY LOGOWAĆ SIĘ JAKO ROOT MUSISZ W /etc/X11/kdm/kdmrc zmienić
AllowRootLogin=false na true

Jeśli tłumaczę coś co już wiesz, to bez obrazy.
Powodzenia