Samba+PDC

Pią, 7 Mar 2003, 15:00:38 CET

On Fri, 7 Mar 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Z tego co znalazlem jedyna sensowna metoda jest uzywanie w sambie hasel
> zaszyfrowanych (encrypted na yes) i uzywanie pam_smb przy autoryzacji
> uslug unixowych. Chodzi o to, ze windows szyfruje md4 a nie md5,
> i hasla z /etc/samba/smbpasswd sa w zaden sposob nie kompatybilne
> z tymi co mialyby byc w /etc/shadow.

> pcje do PAM sa, ale tylko wtedy gdy zrezygnujemy z szyfrowania hasel na
> odcinku windows->serwer. czemu? odpowiedzialem powyzej.

Mi to nei pzreszkadza. Zakąłdam także , że nikt nie bedzie takich zreczy
użwyał w sieci ktra na poziomie fizycznym nie ejst bezpieczna czyl takze
będzie mało przypadków kiedy komukolwiek innemu było to nei na rękę.
Autentykację z podstawową bazą w sambie uważam za mało sensowną.

> natomiast PAM mozna wykorzystac do tego by inne uslugi umialy sie samby
> odpytac czy haslo jest OK (pam_smb).

Też bez sensu (z mojego punktu widzenia).
Jeden punkt w iększych sieciach dyskwalifikuje to jednoznacznie. Chodzi o
to, że nie zrobisz tu sobie za bardzo slave serwera do autentykacji.

> Po co? LDAP ssie.

Niby w którym miejscu ?
To że się tego (zapewne) boisz i mało o tym (zapewne) wiesz (co jest
źródłem owego strachu) nie oznacza, że jest to sirodek z jakiś powodów
niepoprawny.

> Ktorego Windows nie umie i wymaga MD4.

Wystarxy mi żeby hasłą były pzrekazywane jawnie z maszynek Win* w jedno
miesce gdzie mozę być wygenerowany skrót i porównany z bazą. Taki sposób
autentykaqcji zdaje sie ze wspiera Win*. Mnie tylko interesuje jak to
fizycznei inni realizują (bo wszystko wskazuje że innym to własnei tak
działa).

> PS. Ja rozwiazlem problem  tego samego hasla do samby/pop3/smtpauth
> w kilku miejscach i to poprostu dziala.
> PS2. Aha i uczualm piszacych pliki .bat dla login skryptow:
> te pliki musza byc pisane z CR_LF jako znakiem konca linii, a nie LF!

W dokumentracji jest info o tym jak pisdać login skrypty tak żeby
uwzględniały typ systemu na jakim jest to odpalane.

kloczek