Samba+PDC

Zbyniu zbyniu w geocarbon.pl
Pią, 7 Mar 2003, 15:17:03 CET

Mniej wiecej Fri, Mar 07, 2003 at 02:35:11PM +0100, zainteresowany Tomasz Kłoczko rzekl:

--
Name        : pam-pam_smbpass
Moduł PAMa, który może być używany do trzymania pliku smbpasswd (hasła

Są tam 3 przykładziki które dają trochę pojecia jak to miałoby wyglądać.
testowałem to tylko wstępnie, efekt zakładania usera sambowego
takiego jak uniksowego z ustawieniem takiego samego hasła mi się
najbardziej podoba. Będę się też do tego zagadnienia przymierzał, choć
może sobie trochę jeszcze poczekać, ja chcę jeszcze squida w to wpleść.

> - czy nioe wartoby właczyć domyślnie używanie LDAP w sambi dystrybucyjnej ?
>   (w takim wypadku zdaje się, że wszystkie ustawiania co do użytkowników i
>   innych ustawień per host/użytkownik do Win* sż przechowywane w bazie
>   dostępnej via LDAP i niema zabawy z jakimiś dodatkowymi plikami)

hmm nie do końca przekonuje mnie filozofia LDAPa, nie wygodne mi to pod
palcami jakoś; może jakiś link który by mnie przekonał? ale nie do
rozwiązań techinicznych, tylko ideii bardziej, z przykładami sensownych
konstrukcji tego...?

> Druga sprawa to jak radzić sobie z konfiguracja samby obsługująca kilka
> domen. Chodzi o przypadek kiedy to np. na tym samym interfejsie ma się
> kilka podsieci i na kazdej mozanby w sumie odpalić osobne samby z róznymi
> ustawieniami w [global].

A to sie w ogole da tak? hmm kiedyś sie nie dało (2.0?), ale od lat samba
to nie moja działka

> Tzrecia rzecz jaka mi łazi po głowie to powiazanie tego wszystkiego z
> z np. NIC gdzie o także jakoś powionno być to przygotowane do
> sychronizacji haseł/użytkowników via NIS.

NISa nie używam, nie potrzebuję.

--
Zbyniu