Samba+PDC

Pią, 7 Mar 2003, 15:28:37 CET

On Fri, 7 Mar 2003, Zbyniu wrote:

> [...]
>
> --
> Name        : pam-pam_smbpass
> Moduł PAMa, który może być używany do trzymania pliku smbpasswd (hasła
> Samby) zsynchronizowanego z hasłami unixowymi.
> --
>
> Są tam 3 przykładziki które dają trochę pojecia jak to miałoby wyglądać.
> testowałem to tylko wstępnie, efekt zakładania usera sambowego
> takiego jak uniksowego z ustawieniem takiego samego hasła mi się
> najbardziej podoba. Będę się też do tego zagadnienia przymierzał, choć
> może sobie trochę jeszcze poczekać, ja chcę jeszcze squida w to wpleść.

Kurcze .. w takim rozwiązaniu dochodzi jeszcze jedna sprawa: jak kasować i
dodawać uzytkownikół w takim schemacie ? :>
I/lub jak to robić w miarę racjonaklne/spójnie/wygodnie/w mozliwi duzym
oparciu o istniejace narżedzia do zarzadzanai użytkownikami (shadow).

Tak czy inaczej wydaje się że to jest mniejwwiecej to co akurat
potrzebuję .. (wiem już w którym kierunku mam przypajmniej szukać w dok :)

> hmm nie do końca przekonuje mnie filozofia LDAPa, nie wygodne mi to pod
> palcami jakoś; może jakiś link który by mnie przekonał? ale nie do
> rozwiązań techinicznych, tylko ideii bardziej, z przykładami sensownych
> konstrukcji tego...?

Tutaj nalepszym adwokatem moze być jajcuś .. na właczenei sie którego w
ten wątek liczę :)

> A to sie w ogole da tak? hmm kiedyś sie nie dało (2.0?), ale od lat samba
> to nie moja działka

Czyli w takim razie nadal tylko popzrez odpalanie wiecej niż jednego
zestawu smbd/nmbd .. w takim razie będzie trzeba popróbować z
przygotowaniem skryptów startowych do samby na okazję takich konfiguracji.

> NISa nie używam, nie potrzebuję.

Problem zapewne by nie było gdyby NIS serwer używał też PAM. Wtedy zapewne
nawet NIS serwer mógłby służyć jako LDAP<->NIS bridge.

kloczek