Po co DHCP ?

Przemysław Stanisław Knycz zolw w wombb.edu.pl
Pon, 10 Mar 2003, 15:07:12 CET

On Mon, 10 Mar 2003 14:19:11 +0100 (CET)
Jakub Urbaniak <kuba w ski.slupsk.pl> wrote:

> Jestem jednym z wielu administratorow sieci na SDI + LAN.

Witam, ja również.

> Zastanawia mnie po co w ogole ktos w sieciach tego typu stawia DHCPD ?

1) Lepsza organizacja sieci - nie musisz chodzić po sąsiadach oraz
prosić się by ustawiali takie a nie inne IP. Aktualizacja bramek, DNS,
WINS - zmieniasz w jednym pliku, a nie po wszystkich komputerach.

2) Większe bezpieczeństwo sieci - static arp + dhcp =
cud_miód_i_orzeszki :)

> Poza korzyscia dla uzytkownika, ktory nie musi pamietac i wpisywac
> swoich ustawien sieciowych w windowsie nie widze innych.

Widzisz, mi brakuje jeszcze jednej możliwości do ustawienia poprzez DHCP
- grupy roboczej (workgroup) oraz wymuszania nazwy WINS per klient (może
to jest, chociaż nie wiem, nie zgłębiałem się), ponieważ ludzie u mnie
lubią sobie zmieniać nazwy komputerów i w `otoczeniu sieciowym'
dziwności wychodzą :)

> Nawet wydaje mi sie, ze trudno "namierzyc" potem komputer konkretnego
> klienta, zeby np przegrac cos przez ftp.

E, jeśli użyjesz statycznej deklaracji ethernet address per dane IP to
wręcz łatwiej...

 .mailto p r z e m y s l a w at k n y c z dot n e t.
| Przemysław "djrzulf" Knycz, djrzulf w jabber.gda.pl |
| Net/Sys Administrator, PLD Developer, RLU: 213344 |
`- To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh -'