Screen poraz kolejny.

Czw, 13 Mar 2003, 15:40:27 CET

On Thu, 13 Mar 2003, Mariusz Mazur wrote:

> Poniżej kawałek maila który wysłałem qbooshowi w tej sprawie:
>
> "Jeśli odpalisz xterma (albo odpowiednik np. kdeowy 'konsole'), ustawisz
> TERM=xterm-color (chyba default), odpalisz screena, a na screenie w dwóch
> oknach jakieś ncursowe zabawki (mc), to po przełączeniu okien z czcionek
> zostanie kaszanka. Problem występuje na TERM=xterm-*, natomiast na TERM=xterm
> nie. "
>
> Nie chce mi się zaglądać dokładnie z czego to wynika, a poza tym nie znam się
> na tym :)

Ale ja wiem z czego to wynika :)
Chodzi o to że w included-slang w mc jest kilka haków które olewaja bazę
terminali i które kilka sekwencji terminalowych ustawiają sobie po
swojemu. Przez tyo całóść sie piprzy bo mc wysyłą sekwencje które powodują
przełączenie na generator ze znakami specjalnymi.
Rozwiązań jest kilka:
- poprawić included-slanga (na razie nie mam na to czasu),
- konfigurować źródła z --with-ncurses co w obecnej wersji w Ra ma kilka
  ujemnych efektówe:
  - nie daje się zbudować gmc,
  - nie działa szybkie odświerzanie zawartości terminala (po za tym
    reszta wydaje sie chodzić nawet lepiej niż included-slang),
- konfigurować źródła z --with-slang co ma też uboczne efekty w postaci
  tego, że nie dizął fast refresh i dodatkowo z racji tego, że libgpm
  jest linkowane z ncurses mc byłoby zlinkowane z dwoma term bibliotekami.

Tak to wygląda z 4.5.x. Nie patrzyłem jak to wygląda w 4.6.x. Najlepiej by
było jakby dało się całość budować z ncurses i żeby działało fast
refresh.

kloczek