grupy grupy użytkownicy

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Nie, 16 Mar 2003, 20:47:35 CET

ciap

> No to daj +s na pppd . Oczywiście mało bezpieczne rozwiązanie, ale
 > jak  to tylko Twoja maszyna, to w miarę akceptowalne.

Dalej "noauth requires".
Zrezygnowałem. Sudo daje nawet lepszą kontrolę.
Czy to właśnie tak ma być, że zwykły użytkownik jest "za krótki", żeby
samodzielnie móc się podłączyć, czy ja jestem za tępy (wszystko już mam
w grupie ppp - /dev/ppp, /dev/ttyLT0, pppd, pppdtats i co tam jeszcze
mogło być i wszystkie pppd z uid i gid ).
Pytam, bo wcześniej nie nadziałem się na coś takiego.
Wprawdzie nie znoszę miesznia w grupach i uprawnieniach, ale jakoś
zawsze dochodziłem jak to zrobić, a teraz mimo pomocy nie potrafię.
Dodam jeszcze, że pppd jest nestowe 2.4.2b1, ale czy to ma coś do rzeczy?
A to, że przy istniejącym połączeniu programy nie są w stanie z niego
skorzystać (tak było, kiedy w /etc/ppp/options ustawiłem noauth) to dla
mnie kolejna zagadka.

Pozdrawiam i dziękuję
Wiesiek