instalacja dźwięku - potrzebna pomoc

Pifon pifon w poczta.onet.pl
Czw, 20 Mar 2003, 02:09:09 CET

Witam wszystkich.
Jestem bardzo początkującym użytkownikiem PLD więc proszę o wyrozumiałość
jeśli będę nieścisły (czy naiwny).
Od kilku dni próbuję zainstalować dźwięk. Prosiłem już o pomoc w paru
miejscach, poczytałem trochę howtos ale dalej nie udało mi się i dalej nie
wiem co źle robię.
W "Centrum sterowania>Informacje>Dźwięk"  widzę napis: Soundcard - niestety,
brak informacji.
W części "Centrum sterowania>Informacje>PCI" jest napis (poza innymi): 00:07.5
Multimedia audio controller: Via Technologies, Inc. AC97 Audio Controller
(rev 50)
Subsystem: Via Technologies, Inc. AC97 Audio Controller
Flags: medium devsel, IRQ 11
I/O ports at dc00
I/O ports at e000
I/O ports at e400
Capabilities: [c0] Power Management version 2
ściągnąłem sterowniki: alsa-driver-0.9.2.tar.bz2, alsa-lib-jak wcześniej ,
alsa-utils-jak wcześniej. Rozpakowałem je w katalogu / i powstały odpowiednie
katalogi. W konsoli wszedłem do alsa-driver-0.9.2 i wpisałem ./configure -
zaczęły się wypisywać komunikaty, wpisałem make, potem make install, po czym
./snddevices, jak skończył zrestartowałem system i w etc/modules.conf dodałem
linie:(znalazłem to na stronie:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=17&threadid=4285)
# ALSA native device support
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-card-via8233

# OSS/Free setup
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
Podobnie postąpiłem w pozostałych dwóch katalogach powstałych z rozpakowania
(lib i utils) w utils
po komendzie ./configure otrzymałem na końcu komunikat:
gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../include     -g -O2 -c `test -f alsamixer.c ||
echo './'`alsamixer.c
alsamixer.c:117: ncurses.h: Nie ma takiego pliku ani katalogu
make[1]: *** [alsamixer.o] Błąd 1
make[1]: Opuszczam katalog `/alsa-utils-0.9.2/alsamixer'
make: *** [all-recursive] Błąd 1
> /bin/sh: ../depcomp: No such file or directory
w lib po make install wyskakują : wchodzę do katalogu ....
nic do roboty .... opuszczam katalog....
zgłośnienie amixera komendami z w/w strony nie udaje się (myślę że się nie
zainstalował) /bin/sh: amixer: not found
Bardzo Was proszę - pomóżcie. I wytłumaczcie mi to najłatwiej jak możecie.
Przemek Wolski