o kernelach...

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 20 Mar 2003, 13:15:15 CET

On Thu, Mar 20, 2003 at  0:13:45 +0100, Szymon 'Trasher' K wrote:
> Chyba bardziej "oficjalne" jajko 2.4.19 jack'a (jest wpis w poldku
> zahashowany). A to jajko cieciwy... zainstalowale 2.4.20_2, a pakiety
> zniknely... A 2.4.20_4 jest niepelne :(. Oprocz tego jest jeszcze
> nestowe 2.4.18... (chyba :) ).
Z tym 2.4.18 jest cos nie teges. Kiedy sciagam cos duzego przez modem,
Nagios sypie mi raportami o niedostepnosci uslug uruchomionych
lokalnie. Sprawdzilem telnetem i rzeczywiscie, np. zwykly leafnode,
czy qmail-smtp baaaaardzo dlugo wtedy odpowiada na polaczenie.
Wlasciwie, to tylko raz odpowiedzial po ok. 20 sekundach. W przypadku
reszty prob, nie starczylo mi cierpliwosci.
Poza tym, nie wiem czy jest to spowodowane przez kernel, lecz od
momentu przejscia na nestowy 2.4.18, bardzo zdestabilizowal mi sie
system. Np. Mozilla wykrzacza sie na 75% stron zawierajacych
formularze (mozilli nie uaktualnialem), links wywraca mi sie z
segfoltem po kliknieciu gdziekolwiek, itp. Zrobilem tylko upgrade
kernela, przeszedlem na devfs i to praktycznie wszystko. Nie
instalowalem nowego glibc.
Wczoraj, przy probie zamontowania dyskietki (100% sprawna) zaliczylem
niemal twardy zwis systemu. Mozna bylo sie tylko przelaczac miedzy
konsolami, ale wszystko bylo "zamrozone". Nie zadzialal nawet SysRq
(SR+Alt+S - SR+Alt+U). Logi milcza na temat kazdej z tych sytuacji
(nie liczac raportow Nagiosa).
Gdzyby nie to, ze musze sie wreszcie nauczyc iptables, najchetniej
wrocilbym do 2.2.22, gdzie takich cyrkow nie mialem.

P.S. Nie zmienialem w miedzyczasie sprzetu i napewno sie on nie
przegrzewa.

Sayonara
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?