POMOOOOCY!!

Crazy crazy w rudy.mif.pg.gda.pl
Czw, 20 Mar 2003, 14:58:52 CET

On Thu, 20 Mar 2003, Rafal wrote:

> Posiadam PLD z jadrem 2.2.20 Sciagnalem jajko 2.4.19 headers i source.
> Robie tak: make dep, make clean (to jedynie nie wychodzi bo nie ma jakis DOCS -
> po prostu dokumentow czy czegos
> tam), make bzImage (wszystko wychodzi), make modules, make install,tam tez
> wszystko ok. Potem geninitrd i
> vmlinuz o numerkach zgodnych z nowym jajkiem. Dodaje wpis w LILO, przeladowuje
> i restartuje.
> Tak czy inaczej przy ponownym uruchamianiu wyskakuje:
>
> VFS: Cannot open root device "303" or 03:03
> Please append a correct "root=" boot option
> [...]

1. make clean jesli juz musisz uzywac - to rob to _przed_ wszystkim ;)
2. jesli uzywasz initrd - to niepotrzebny ci jest pakier source, tylko
kernel-2.4.19, kernel-headers, ew. inne.
3. po zainstalowaniu tych rpmow - patrzysz na konfiguracje geninitrd
(/etc/sysconfig), na to jaki masz rootfs, a potem odpalasz geninitrd.

Jesli tak robisz- powinno sie udac.

Ryszard Mielcarek
crazy(at)rudy.pl.eu.org