vtun - konfiguracja

Wiktor R. Braun security w convector.com.pl
Pon, 24 Mar 2003, 11:35:51 CET

Witam,
  instalowałem ostatnio pakiet vtun-2.5 (Ra+2.2) i miałem troszę problemów z
urządzeniem /dev/tun[0-9], ponieważ nie było odpowiedniego alias'a w
/etc/modules.conf

  Znalazłem odpowiedź na sieci, tak więc należy dopisać:
alias char-major-90 tun       # kernel 2.2
alias char-major-10-200 tun   # kernel 2.4
(źródło: http://www.conmicro.cx/hercules/herctcp.html)
Tak więc moja propozycja jest taka, aby informować o tym instalującego lub
zrobić to za niego podczas instalacji.

  Druga propozycja to taka, aby zmodyfikować /etc/sysconfig/vtun i
/etc/init.d/vtund aby można było uruchomić kilka tuneli, jak to jest możliwe
z uruchomieniem kilku adresów na jedną kartę sieciową.

--
Pozdrawiam, Wiktor R. Braun