98% Pamięci - czy to normalne?

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 31 Mar 2003, 15:09:49 CEST

On Mon, 31 Mar 2003, Linux User wrote:

> Jest sobie serwerek 200MHz, 64MB Ram... a na nim PLD z Apache 1.3.27-3,
> php-4.2.3-8 oraz mysql-3.25.53.-1. Mam zainstalowane statystyki PhpSysInfo,
> Lstat do wykresów... kiedy daje phpsysinfo to wykozystanie pamieci jest na
> 98%... po uruchomieniu jest duzo mnie, a po jakiejs chwili wszystko jest juz
> na 9x% - czy to normalne? Po wpisaniu top wyswietla mi ze mam wolne 1236k
> memory, a najwiecej jest httpd po 15% i kilka razy... co z tym zrobic?

Raczej się nie przejmować. Jeżeli masz swap to pewnie bardzo mało jest w
użyciu. Poprostu kernel wolną pamieć wykorzystuje np. na cache dysku, a
jak jest potrzebna programom to ją zwalnia (nie wiem czy to tak dokładnie
działa, to co piszę to raczej na podstawie własnych doświadczeń). U
mnie na kompie z 460M ramu tez zazwyczaj wolne jest kilka MB, niezależnie
od tego ile i jakich programów używam.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :