2.4.20 + ReiserFS = kaszana

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 13 Maj 2003, 09:26:13 CEST

Dnia 2003.05.13 09:22, Jacek Konieczny napisał(a):
> IMHO ext3. ext2 to sprawdzony system plików z bardzo sprawnym fsck
> (w przeciwieństwie do riserfs) i bardzo dobrze zintegrowany z resztą
> kernela. ext3 to tylko rozszerzenie or journal, który załatwia to co
> trzeba, nie psując reszty.

Ext3 jest tylko protezą i takową pozostanie. Ale fakt jest wygodny,
szczególnie tam gdzie przedtem ext2 było a nie dało się reformatować
partycji.

> XFS był nieco na siłe dołączany do kernela, bo nie bardzo do niego
> pasował. Z tego wynikały najróżniejsze problemy na początku jego
> istnienia w Linuksie. Teraz może jest lepiej, ale moje uprzedzenia
> zostały.

Niesłusznie, daj mu szansę, to jest naprawdę dobry FS, fakt miał tą
wpadkę na poczatku, ale teraz jest naprawdę solidny.

> JFS ma tę zaletę, że działa na 2.2 i nie jeste reiserFSem. Z wad
> zauważyłem to, że nie obsługuje quoty, ale może jest tego więcej.

Podobno jeden z wolniejszych fs'ów.

				Artur