Sftp

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Śro, 14 Maj 2003, 17:46:52 CEST

On Wed, 14 May 2003, Tomasz Rutkowski wrote:

> Witam
>
> Zainstlowałem paczkę sftp 0.9.9-1.
> Odpalam "sftpserv" i jedynie co dostaję to
> $xsftp
to raczej normalne, sftpserv się nie odpala z ręki.

> i tak stoi. CTR+C
> "nmap localhost"
> Nie znajduje ftp. O co z nim chodzi?

Bo to nie ftp! sftp będzie chodził na tym samym porcie i przez tego samego
daemona co ssh. Trochę podobnie jak scp.

> Bo dokumentacja w manie i na stronie jest strasznie uboga. Prawie nic
> tam nie ma.
> Czy do sftp nie ma żadnych plików komfiguracyjnych? (nie ma żadnych
> nowych plików w etc i jego podkatalogach).
> Czy to normalne zachowanie dla sftp?
> Na razie zainstlowałem proftp ale to mnie nie zadowala bo wole mieć
> szyfrowane połączenie.

proftpd obsługuje TLS czyli szyfrowane połączenia, tylko afaik trzeba
sobie certyfikat wygenerować.

> Jakieś sugestie lub rady?

"sftp is an ftp replacement that runs over an ssh tunnel. Two programs
 are included - sftp and sftpserv. When sftp is run and a host is
 connected to (either by running 'sftp remotehost' or 'open remotehost'
 from the sftp prompt), an ssh connection is initiated to the remote
 host, and sftpserv is run."

i wszystko jasne :)

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :