P³ytki audio

Tomasz K³oczko kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl
Nie, 18 Maj 2003, 17:22:34 CEST

On Sun, 18 May 2003, Przemys³aw Stanis³aw Knycz wrote:

> a mo¿e dorobiæ urz±dzenie cdrom_audio o grupie audio i dorzuciæ do dev ?
> (tzn cdrom_audio[0-z] np) :)

IMHO fukcjonalnie pokrywa³oby siê to z grup± floppy.
Najlepiej by³oby mieæ jedn± grupê przynale¿nosæ do której dawa³aby dosêp
do kilku urzadzeñ do których powionien mieæ dosêp kto¶ kto dzia³a
lokalnie.
Kiedy¶ o tym rozmawia³em z RMFem i Agneiszka jak byli w 3mie¶cie .. by³y
to jeszcze czasy kiedy nikt nie s³ysza³ o devfs.
Wtedy ³azi³o mi po g³owie funkcjonalnosæ ptyfs-a który daje ur¿adzenei
temu kto chce mieæ do niego dostêp o ile nie jest ono juz zajête przez
kogo¶ innego. Wystarczy ¿e w /dev pojawia³by siê plik ur¿adzenai który
nale¿a³by do osoby która próbuje to otworzyæ.
Tak± funkcjonalno¶æ z³o¿yæ mo¿na z pam_console jakie jest w RH które mo¿na
u¿ywaæ do autentykacji przy dostêpie do urz±dzenia. Nie wiem czy nasze
pam_console nei zosta³o tu jakos za mocno przyciête przez co nie nadaje
sie ju¿ do tego typu zastosowañ.

Ergo: chodzi tu o takie rozwiaznie które kompletnie obejdzie siê bez
dodatkowcyh grup czy przestawiania recznie uprawnieñ.
Wystarczy³oby swtowrdziæ ¿e kto¶ jest lokalnie zalogowany co oddaæ mo¿e
licznik z pam_console.

W tym kierunku docolowo powinni¶my raczej i¶æ bo to nie tylko kwestia
dostêpu do cd, cdrw, d¼wiêku ale tak¿e ca³ej sterty urz±dzeñ USB.
Przy takim rozwi±zaniu mog³aby znikn±æ grupa floppy czy obecnie ju¿
wpisana cdrecord ..

kloczek
*Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±*
Tomasz K³oczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl*

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-users-pl