ASUS CUSL2 i poweroff

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 19 Maj 2003, 22:33:50 CEST

On Mon, 19 May 2003, Cinek wrote:

> to "real mod" jest ustawione na 1. Ja nie mam SMP:-). Jak w takim razie
> zmienić tą flagę? Obejdzie się bez kompilacji jądra (jeśli to głupie

W /etc/modules.con wpisac:
options apm                     power_off=1 realmode_power_off=0
U mnie dziala
Ogolnie czytaj modinfo tam jest wszystko napisane.

> pytanie to przepraszam. Ja się na razie nie bawiłem kernelami i
> kompilacją....no przynajmniej mi to nie wychodziło, bo kiedyś
> próbowałem) i jaką mam gwarancję, że to pomoże.
> I trochę OffTopic: gdzie można znaleźć jakiś DOBRY artykuł po polsku o
> kompilowaniu kernela? Próbowałem to robić korzystając z linux.sky.pl i
> nie ruszyło. Wywaliło coś o "unable to mount...", ktoś mi powiedział, że

Jesli to bylo cos w stylu

Kernel panic!
Unable to mount root file system
(pisze z pamieci moglem cos pomylic)

to nie wkompilowales obslugi kontrolera dysko lub systemu plikow na
ktorym masz root fs. Ogolnie nie trzeba wcale uzywac initrd. Jesli jajko
kompilowane jest pod konkretna maszyne (nie jak dystrybucyjne) to
najlepiej wlozyc "na stale" obsluge kontrolera dysku i sustemu plikow
partycji root. Reszta moze byc w modulach (lub nie).

> chodzi o initrd, ale w ww. artykule nie było słowa na ten temat.

Pozdrowka

--