jabberd, logi, i czas.

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 4 Paź 2003, 17:44:01 CEST

On Sat, Oct 04, 2003 at 10:44:08AM +0200, grzes wrote:
> Zauważyłem, że w logach jabberd zapisuje wszystko z czasem kopniętym
> o dwie godziny do tyłu.

A może zapisuje z właściwym czasem, tyle że w postaci UTC. Czas jest jeden.

> Jak to jest, czy każdy program sam sobie tłumaczy godzinę ze sprzętu
> na lokalną czy może jakoś inaczej?

Jeżeli chce, to użyje odpowiedniej funkcji glibc aby sformatować czas
jako lokalny, albo UTC. I jeżeli program sam pisze do swoich logów
to może to robić jak chce (zobacz chociażby logi squida). Sprawa wygląda
nieco inaczej gdy używany jest syslog - zwykle czas jest lokalny, ale w
chroot może nie być /etc/localtime i wtedy będzie UTC, ale syslogd może
to poprawić (zdaje się, że syslog-ng ma taką możliwość).

Pozdrowienia,
        Jacek