PLD w DistroWatch

Jarek Poplawski domat w klub.chip.pl
Wto, 7 Paź 2003, 09:28:40 CEST

On Mon, Oct 06, 2003 at 12:20:09PM +0200, wrobell wrote:
> To nie jest prawdą.
> [...]
> To także nie jest prawdą.

A "PLD is a linux based distribution for your computer." jest
prawdą?
Moją propozycję zacząłem od słów: "np. coś w rodzaju". Nie
chodzi też o dociekanie prawdy, ale o krótki tekst "reklamowy".
Początkujący użytkownik Mandrake'a lub RH przeczyta 'zajawkę',
pomyśli że więcej pakietów i po polsku (lub niemiecku), a potem
dozna szoku. Być może PLD ma w założeniach być dystrybucją dla
każdego, ale na razie na pewno tak nie jest i po co mydlić oczy.
Czy chcemy konkurować w Polsce z Auroxem lub SUSE w Niemczech?
PLD z różnych względów zajmuje pozycję niszową.

Wiele dystrybucji stawia na "ambitnych" użytkowników (Gentoo,
Crux, Root, Rock, Arch itd.) i nie starają się tego ukrywać.
Wręcz przeciwnie - w dobrym tonie jest chwalić się ręczną
konfiguracją. W Polsce taką propozycją może być PLD i mnie to
cieszy. Oceniając obecne preferencje deweloperów widzę
przyszłość PLD jako OpenBSD wśród linuksów. Wolałbym to od
kierunku Prawie Lepszego Debiana.

> [...]
> A tu zapraszam do współpracy nad PLD Guide http://docs.pld-linux.org

Dziękuję za propozycję. Nie chodzi tu jednak o krytykę lub o usilne
zmienianie tej sytuacji, a jedynie o uczciwe postawienie sprawy
i przygotowanie psychiczne przed ew. wizytą na stronie PLD,
która po prostu jest w budowie.

Można oczywiście wymienić wszystkie pozostałe języki
(niemiecki?).

Pozdrawiam,
Jarek Popławski