hasło na strone

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 7 Paź 2003, 14:25:34 CEST

On Tue, 7 Oct 2003, grzegorz wrote:

> Czesc
>
> Mam mały problem z haslem na stronę,
>  według opisu który wygogloowałem pisze ze trzeba ustawic w Apachu
>  "AllowOverride All"
>  nastepnie stworzyc w katalogu gdzie ma byc haslo plik .htaccess
>  i oczywiscie plik z haslami .htpasswd
>  i tak tez zrobiłem i nic sie nie dzieje.

AllowOverride i .htaccess  jest potrzebne tylko jeżeli chcesz np. pozwolić
swoim użytkownikom samemu coś takiego konfigurować. W innym przypadku
prościej (i lepiej pod względem wydajności) dopisać w httpd.conf np. tak:

<Directory /home/httpd/html/protected/>
	AuthUserFile /home/httpd/html/protected/.htpasswd
	# ale może być gdziekolwiek indziej - byleby apache mógł to przeczytać

	AuthName "protected area :>"
	AuthType Basic

	require user jankowalski
	# albo require valid-user, czy jak tam chcesz
</Directory>

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :