Poczatki z PLD ?

Czw, 9 Paź 2003, 13:53:24 CEST

On Thursday 09 October 2003 13:14, Pawel Koska wrote:
> Witam.
>
> Jestem aktualnie posiadaczem Mandrake 9.1.
> Chcialbym przejsc na PLD ale mam kilka pytan.
>
> 1. Czy iptables moze chodzic na jadrze 2.2 znaczy sie tym co jest na plycie
> instalacyjnej PLD. Czy trzeba przechodzic na nowe jadro ? Czy takie
> przejscie jest mozliwe do wykonania dla poczatkujacego uzytkownika ?

Na pewno jest możliwe.

> Widzialem ze jest sporo opisow jak to zrobic, ale czy zrobi sie to w miare
> bezproblemowo ?

W miare tak :)
A mając CD-rom i pld-rescue CD kompletnie bezstresowo :)
Możesz też użyc mkbootdisk i mieć bootowalny kernel na flopie (jakby poszlo
cos nie tak) :)

> 2. Wypadalo by wpisac pewne reguly do iptables (jak uda mi sie odpalic
> iptables i jakies jadro 2.4). No ale ja nie dam rady wpisac regul. W
> mandrake korzystalem z shorewalla http://www.shorewall.net/ Czy jak sciagne
> rpm i zainstaluje na PLD to bedzie to w miare przyzwoicie dzialac ?? Czy
> jest jakis inny program, w miare latwy dla poczatkujacego dzieki ktoremu
> bedzie mozna wpisywac regulki do iptables ??

Ja dokomentowywuje to co mi potrzebne w configach pakietu:
firewall-init-2.99.5-2 w 2.4

> 3. Jak widac nie znam sie jeszcze dobrze na Linuksie, ale czy istnieje
> szansa uzyskania tutaj pomocy na banalne pytania ?? (Napewno staral bym sie
> wczesniej sprawdzic w google...).

Jak obiecasz że napiszesz ifno o Twoich bojach i zwycięstwach z PLD i
umieśćisz na www.pld-linux.org na pewno jest :)

> Probowalem zorientowac sie na ircu, ale na #pld jest +m a nie znalazlem
> zadnych #pld-help #pldhelp i temu podobnych.

#pld to kanal deweloperow
mozna probowac na  #pldhelp
A najlepiej znac kogos w okolicy kto juz uzywa PLD ;)

--
Mateusz Korniak
"Black holes are where God divided by zero." - Steven Wright