Poczatki z PLD ?

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pią, 10 Paź 2003, 11:56:03 CEST

On Fri, 10 Oct 2003, Pawel Koska wrote:

> Aha, to mam jeszcze jedno pytanie tak na przyszlosc.
> W czasie instalacji PLD i chyba pozniej tez, moge ustawic z jakimi opcjami
> maja sie dyski montowac. Chodzi mi o opcje   auto, defaults, exec, noatime,
> noauto i inne... Ogolnie to co widze w man mount.
> Chodzi o to jakie opcje moga byc przy montowaniu do /home /usr /var /boot
>
> Czyli co gdzie moze byc, a czego nie moze byc.
> np. chyba  /usr nie mozna montowac z opcja noexec

W zasadzie sprawa sprowadza się do zrozumienia na czym te opcje polegają :)

Jak już to wiemy, to dość jasno widać co gdzie można ustawić, np.
noexec nie może być na partycji z /bin czy /usr/bin, a w niektórych
przypadkach też /var (bo tam niektóre pakiety też trzymają binarki), a
na /home warto dać nosuid i usrquota (chociaż to oczywiście zależy od
konkretnego przypadku).

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :