Monitoring hostow

Tomek Orzechowski orzech w pld-linux.org
Nie, 12 Paź 2003, 11:01:18 CEST

[12 październik, 2003] pbern w pbern.biz napisał:

>On Sun, 12 Oct 2003, Szymon 'trasher' K wrote:
>Oki... ostatecznie wytypowalem sobie 2 tego typu tools`y;
>http://zabbix.sourceforge.net
>oraz
>http://www.nagios.org
>
>Czy ktos ma z nimi jakies doswiadczenia??? ktory z nich lepiej wybrac?

Używam nagiosa i działa dobrze. Wszystko sprawdza za pomocą
wtyczek-programów, które od biedy można pisać samemu (np. w postaci
skryptów). Sprawdzenia mogą być wykonywane aktywnie (nagios odpala
wtyczkę, która dobija się do sprawdzanej maszyny/usługi lub wyciąga dane
po SNMP) lub pasywnie (dane zebrane na zdalnej maszynie są wysyłane do
serwera monitorującego). Nagios może także działać jako system
rozproszony: zestaw serwerów aktywnie/pasywnie monitorujących systemy
z których każdy może jednocześnie przetwarzać dane i reagować na problemy
(informowanie, uruchamianie programów awaryjnych) oraz przesyłać
informacje do serwera centralnego.

Jakich czas temu Kura chwalił zabbixa, ale nie miałem okazji obejrzeć.
ZTCW zabbix jest we wcześniejszej fazie rozwoju i jest mocniej
ukierunkowany na raportowanie (dużo kolorowych wykresów itp).

--