[Nest] xft, fontconfig

Shining Path shiningpath w o2.pl
Nie, 12 Paź 2003, 12:46:44 CEST

Shining Path wrote:

>Witam.
>

>Zastanawia mnie co jest nie tak, skoro:
>

>#v+
>

>$ rpm -qa |grep xft
>

>xft-2.1.2-5
>

>xft-devel-2.1.2-5
>

>$ rpm -qa |grep fontconfig
>

>fontconfig-devel-2.2.90-3
>

>fontconfig-2.2.90-3
>

>#v-
>

>Przy próbie kompilacji fvwm (z cvs fvwm) _configure_ twierdzi jednak, że:
>

>#v+
>

>checking for fontconfig-config... no
>

>checking for Fontconfig - version >= 1.0.1... no

> [...]
Problem rozwiązany!
Okazało się, że miałem takie świństwo w systemie jak Xft-cośtam.
Przypuszczalnie to się gryzło z xft-*.
Po usunięciu Xft i gdy daję:
#v+
configure --with-xft-prefix=/usr/X11R6/
#v-

dostaję

#v+
[...]
With Xft anti-alias font support?   yes (version 2)
[...]
#v-

--
Robert Halabowski              http://www.ghnet.pl/~halab
quidquid agis, prudenter agas, et respice finem - Ovidius