[Fwd: start sieci - dhcpcd]

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Pon, 13 Paź 2003, 11:00:14 CEST

Użytkownik Michal Kochanowicz napisał:

> U mnie SOA#1:
> [root w woland misiek]# route
> Kernel IP routing table
> Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
> 0-bem-1.acn.waw *               255.255.252.0   U     0      0        0 eth1
> default         254-bem-4.acn.w 0.0.0.0         UG    0      0        0 eth1
> [root w woland misiek]# cat /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth1 | g -v ^# | uniq
>
> DEVICE=eth1
>
> ONBOOT=yes
>
> BOOTPROTO=dhcp
>
> DHCP_OPTIONS="-R -Y -N"
> [...]

[root w grzejhost sysconfig]# cat /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 |
grep -v ^# | uniq

DEVICE=eth0

ONBOOT=yes

BOOTPROTO=dhcp

Miałem jeszcze wpisy do /etc/sysconfig/network przy GATEWAY i
GATEWAYDEV, ale wyrzuciłem i nadal jest to samo. Dopiero restart sieci
po zalogowaniu się ustawia odpowiednio routing. Wersja dhcpcd to
dhcpcd-1.3.22pl4-2.
W rc.local mam tylko start konsoli, ale to było wpisane domyślnie.

A może ktoś mi powie jak ustawianie routing-u się odbywa? Z tego co się
zorientowałem, to klient dhcp pobiera informacje z serwera i tworzy plik

[root w grzejhost network-scripts]# cat /var/lib/dhcpc/dhcpcd-eth0.info
IPADDR=62.121.81.182
NETMASK=255.255.252.0
NETWORK=62.121.80.0
BROADCAST=62.121.83.255
GATEWAY=62.121.83.254
DOMAIN='home.astercity.net'
DNS=212.76.33.1,212.76.32.1
DHCPSID=212.76.34.9
DHCPGIADDR=62.121.83.254
DHCPSIADDR=0.0.0.0
DHCPCHADDR=00:50:DA:48:8F:EF
DHCPSHADDR=00:09:7B:89:48:A8
DHCPSNAME='WilgaDHCPd'
LEASETIME=86524
RENEWALTIME=43262
REBINDTIME=75708
INTERFACE='eth0'
CLASSID='Linux 2.4.20 i686'
CLIENTID=00:50:DA:48:8F:EF

Tutaj wszystkie potrzebne informacje są ładnie zapisane i rozumiem że
jakiś skrypt je stąd pobiera i ustawia adres interfejsu i routing. Tylko
że nie mogę znaleźć gdzie to się odbywa. Przejrzałem /sbin/ifup i jest
tam wołana funkcja setup_ip_gw_ro() ale ona czyta wartości z
/etc/sysconfig/network.
W ogóle to jakoś nie mogę sobie wyobrazić dlaczego powtórne uruchomienie
skryptu startującego sieć cokolwiek zmienia?

Tomek Grzejszczyk