Mulenie httpd

Adam Kochanowski aip w aip.pl
Pią, 17 Paź 2003, 14:28:06 CEST

> Witam!
>
> 	Co jakiś czas zdarza mi się, że httpd zaczyna mulić, tzn. zjada 99%
> procesora, generuje duży load i przestaje przyjmować zapytania. Jedyna rada
> na to to restart httpd.
>
> Jak tego uniknąć? Podejrzewam, że to wina skryptów PHP. Nie mówcie o ich
> poprawianiu, bo to serwer gdzie jest 1500 kont i duża część ludzi ma swoje
> skrypty.
>
> Czy coś z /etc/security/limits.conf może pomóc?

Raczej nie bardzo. Ze swojej praktyki widze, ze winne jest glownie
httpd, troche do tego dokladaja sie bazy SQL. W przypadku httpd zaczalem
ograniczac conieco przy pomocy mod_throttle i mod_bandwitch. Niestety -
poprawilo sie troche, ale nie do konca. Zasadniczo problem wystepuje
wtedy gdy ktos na szybkim laczy zaczyna siciagac stronke z szczegolnym
naciskiem na wszelkie forum na www lub gdy w taka stronke wparzy jakis
googlebot itp.
Dla mnie zajebista sprawa bylby mechanizm, ktory w przypadku nawalu
requestow coraz bardziej zmniejszal by pasmo, czyli np. definiuje 50
req/minute jako max i jakies progi, czyli np. w przypadku 25 req na min.
transfer jest obcinany o polowe... cos w tym stylu. Ale nie wynalazlem
czegos takiego jeszcze. Co do wczesniej wymienionych modulow - ciezko mi
tak to skalibrowwac, by skutecznie blokowalo wszelkie automaty, ale nie
zwyklkych (aktywnych) ogladaczy.
Mozna jeszcze blokowac rozne webacceleratory i boty po typie czy jakos
tak, ale praktycznie kazde cudo pozwala sie podszywac pod ie itp wiec to
jest rozwiazanie polowiczne...

--
Adam Kochanowski
AIP