newbie -> iptables

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 20 Paź 2003, 00:01:46 CEST

On Sun, 19 Oct 2003, Piotr wrote:

> tenks, podziałało. a tak z innej beczki, po czym mozna poznac ze uzywam
> maskaradki w wieloma kompami :> ?

W zasadzie są 3 sposoby:
1. na kernelach 2.2 połączenia przez masq idą z portów powyżej 65000, na
   2.4 zazwyczaj idą z tego samego portu co wewnątrz sieci, czyli odpada.

2. manipulacje z TTLem - można wyłapywać, że komputer wysyła pakiety z
   różnymi TTLami, lub poprostu innymi niż standardowe (czyli tak jak w
   tym przypadku). Słyszałem też o sieci osiedlowej, w której pakiety
   wchodzące do lana miały TTL ustawiony na 1, żeby nie przeszły przez
   żaden "standardowo ustawiony" router. A jak komuś baardzo zależy to może
   wręcz przepuścić coś w rodzaju traceroute przez masquaradę (troszkę
   informacji tu: http://v-lo.krakow.pl/~anszom/progs/index.pl.shtml#tot
   i może tu: http://lcamtuf.coredump.cx/mobp/ (nr 3.) ).

3. i jeszcze jeden trochę trudniejszy do ominięcia sposób (z którym się
   na szczęście jeszcze nigdy nie spotkałem) - sprawdzanie programem w
   stylu p0f pakietów wysyłanych przez dany komputer - jeżeli pasują na
   zmianę do różnych systemów operacyjnych to bardzo prawdopodobne że to
   więcej niż jeden komputer.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :