Szyfrowanie AES, losetup, keybits, kernel 2.6

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Śro, 22 Paź 2003, 16:11:13 CEST

wrobell wrote:

> z util-linux.spec:
>
>     Revision 1.227  2003/10/13 00:04:51  wrobell
>     - removed out of date crypto api patches - basic functionality
>       exists in util linux;
[...]
>       _before_ _adding_ more crypto patches (i.e. keybits option or sth.) please
>       read
>         http://mail.nl.linux.org/linux-crypto/2003-08/msg00002.html
>         http://mail.nl.linux.org/linux-crypto/2003-08/msg00009.html

Ciekawe. Z jednego z powyższych postów wynika, że bez opcji keybits
AES używa 256-bitowych kluczy - mi niestety nie udało się odtworzyć
pod nowym kernelem/losetup wolumenu utworzonego pod starym
kernelem/losetup właśnie z keybits=256. Może jednak default to 128/192
bitów?

Na razie utworzyłem nowy wolumen aes i przeniosłem tam moje zasoby.
Spróbuje dostać się do nich z Knoppixa i z mojego domowego PC.

Dzieki,
Marek