budowanie z PLDowych speców-problem

grzes grzespt w pf.pl
Śro, 22 Paź 2003, 23:51:15 CEST

Dnia śro 22. października 2003 23:10, Boski Cinek napisał:
> Witam!
> Już raz o tym pisałem, ale nie udało mi się uzyskać pomocy, więc
> próbuję jeszcze raz podając więcej informacji. Z tego co widziałem w
> innych postach nie jest to tylko mój problem.
> Sytuacja wygląda tak:
>
> 1. Mam całe katalogi SPEC i SOURCES z PLDowego CVSa ściągnięte.

To ogólnie wiele Ci nie da.
Nie każdy pakiet się zbuduje.
A to dlatego, że cvs z założenia jest miejscem do składowania różnej
postaci i zawansowania rozwojowego pakietów.

> 2. Próbuję sobie z ich pomocą budować pakiety i niektóre wychodzą,
> ale bardzo wiele z nich zwraca komunikaty taki jak ponizszy:

j/w

[ciach]

> : not foundm-tmp.20396[52]:
>
> błąd: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.20396 (%prep)
>

> RPM build errors:
>      Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.20396 (%prep)

Też właściwie j/w, ale do tego jeszcze to, że ściąganie takiej ilości
danych trawało napewno dość długo więc możesz nie mieć dokładnej
spójności pomiędzy poszczególnymi spec-ami a zawartością katalogu
SOURCES. A dokładniej jeśli podczas twojego ściągania ktoś zrobił jakiś
update na cvs to już coś mogło być przeoczone...
Zwróć uwagę, że ciągle coś się zmienia i nie sposób ściągnąć tego w
spójnym stanie...
Lepiej jesli już inaczej nie możesz to rób w ten sposób.
Sprawdź w spec-u co jest potrzebne (Sources*).
Porównaj co masz z tym co potrzebujesz.
Ściągnij to czego brakuje.
Spróbuj zbudować.

> Cuda niewidy już próbowałem robić (uprzedzając ew. pytania, które
> zawsze ktoś zada powiem, ze nabozenstwa tez odprawialem. I tak-we
> wszystkich religiach swiata;-)) i nie moge sobie z tym poradzic.
Daj raz na tacę czy co tam zgodnie z twoją wiarą i daj sobie z tym
spokój.

> Niektorzy twierdzili, ze to kwestia starych pakietow, ale mam
> wszystkie aktualizacje z security, general, a nawet parę z test i
> ready. Na wszelki wypadek podaje:

Nie jest łatwo...
Dalej, ciągłe zmiany...

> $rpm -q automake
> automake-1.6.3-1
> (próbowałem instalować z ready 1.7.6-1, ale dostaje:
> błąd: niespełnione zależności:
>          perl-base jest wymagany przez automake-1.7.6-1
> A tego perl-base nigdzie nie moge znalezc. Jakby ktos to namierzyl

U mnie:
[root w grzes root]# rpm -q automake
automake-1.7.6-1
poldek> desc -R automake-1.7.6-1
Reqpkgs:        fileutils | fileutils pdksh perl | perl | perl
perl-modules | perl-modules |
    perl-modules perl
poldek> ls -I perl-base*
błąd: perl-base*: nie ma takiego pakietu

Więc na pewno coś u Ciebie nie jest tak.

> Uzywanie buildera troche mi nie pasuje, bo mam pecha ciagle korzystac
> z dial-up TePsy (wspomniane katalogi z CVSa sciagnalem na
> swiatlowodzie na innym kompie na ktorym nie ma PLD, tylko RedHat
> dziwny jakis)
> Przykładowe pakiety w których spotkałem się z tymi problemami to:
> giFT-gnutella, xmms-xmmplayer, ogle, xvatrr.

Dwa pierwsze nie mają RA-branch i chyba są świeże więc z założenia mogą
się nie skompilować pod Ra trzecego nie znalazłem (może literówka w
nazwie). Jedynie oggle jest pretendentem do prawidłowej kompilacji.
ostatnie zmiany mają RA-branch więc powinno (ale tylko powinno!) być
dobrze.

Nie jest łatwo kompilować samemu pakiety.
Ja miałem też takie chwile, że chciałem najlepiej wszystko samemu
zbudować ale poddałem się i chylę czoła nad pracą wykonaną przez
developerów.
Ale nie zniechęcaj się.
Zwykle początki są najtrudniejsze.

Pozdrawiam.

P.S.
Zacznij może od czegoś co u innych się napewno buduje, może coś małego
na początek nie zawierającego wiele plików źródłowych i poprawek...
--
Grzegorz Pietrzak                        |
e-poczta: g r z e h o r z at p f dot p l | Wszechwiedzą nikt nie grzeszy