Neo USB - speedtouch 330 Alcatel - Thomson - opis instalacji

Bartek Szafko szafciu w o2.pl
Pią, 24 Paź 2003, 13:35:44 CEST

Witam,

skoro pojawia sie sporo pytan dot. modemu thomsona to moze napisze jak
mi sie udalo to zrobic.

ja to mam zrobione tak kernel cieciwy 2.4.20, laduje tylko moduly
usbcore, usb-uhci/uhci, ppp_synctty i tyle nie uzywam nawet hotpluga bo po co...

programiki sciagnalem z: http://benoit.papillault.free.fr/speedtouch/
wlasciwie chodzi tylko o modem_run i pppoa3. dodatkowo potrzebujesz
firmware do tego modemu z mojego doswiadczenia najlepszy jest ten
(podobno) z MacOs plik nazywa sie firmware.bin.

koniecznie zrob: mount none /proc/bus/usb -t usbdevfs albo dodaj do
fstab.

po kompilacji programikow i podlaczeniu modemu do usb uruchom program
modem_run, aby zaladowac firmware do modemu:
./modem_run -v 1 -e 1 -m -f firmware.bin
to moze troche potrwac!

tail /var/log/messages pokaze wiele ciekawych informacji! :)

skonfiguruj ppp , moje /etc/ppp/peers/neostrada wyglada tak:
debug
lock
noipdefault
defaultroute
pty "/home/users/bartek/speedtouch-userspace/speedtouch_CVS_13_10_03/bin/pppoa3 -v 1 -e 1 -c -m 1 -vpi 0 -vci 35"
asyncmap 0
lcp-echo-interval  2
lcp-echo-failure   7
sync
user "user w neostrada.pl"
noauth
holdoff 3
persist
maxfail 25
mru 1500
mtu 1500

a pozniej juz tylko pppd call neostrada i dziala, oczywiscie w
pap-secrets i chap-secrets musza byc odpowiednie wpisy

z tego co wiem istnieje jeszcze metoda w kernelspace z modulem
speedtch.o i zamiast uzywania pty w pppd z pluginem pppoatm, ale
niestety nie udalo mi sie tego uruchomic pomimo usilnych staran, ale
moze wy cos wymyslicie...

--
Best regards,
 Bartek                            mailto:szafciu w o2.pl