[Dosyć OT] Radeon 9200 SE

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pią, 24 Paź 2003, 22:12:13 CEST

Witam!
Zostałem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem karty ATI Radeon 9200
SE. Podmieniłem w nowym kompie mojej siostry:-D. hehe! Zły chłopiec ze
mnie;-). Mam w związku z tą kartą kilka pytań:

1. Jak ją odpalić pod linuksem, a dokładniej pod X'ami. Na razie
uzywam ja przez sterowniki "vesa", ale to z oczywistych wzgledow mnie
nie urzadza. Prosze powiedzcie, ze to jest proste ja odpalic i nie
bede musial rekompilowac/latac jadra i innych "czarów" odprawiac. Da
się? Na sterownikach które znalazłem w PLD nie działa (uzywałem
XFree86-driver-ati i driver-ati.2 z security)

2. Jak wygląda sprawa używania wyjścia TV pod linuksem? To moja
pierwsza karta z taka mozliwoscia i jestem calkowicie zielony w tym
temacie. Da sie "wypuscic" na wyjscie wideo tylko niektore rzeczy (a
dokladniej filmy z MPlayera. Tak, ze system chodzi na monitorze, ale
jak odpalam MPlayera to przelacza obraz na TV, a potem z powrotem)?
Moze polecicie jakies adresy pod ktorymi moglbym sie dowiedziec wiecej
na ten temat

3. I ostatnie, nie do konca zwiazane z karta:-D. Moja siostra ma nowy
komputer i jako, ze korzystala u mnie z linuksa (KDE), to sie uparla,
ze u siebie tez chce (mowila nawet "po co mi Windows?". Kto sie moze
jeszcze pochwalic taka fajna siostra;-)?). Wybralem jej Aurox'a (bo
najpopularniejszy/latwy w obsludze), ale chcialbym ja jakos obslugiwac
KDE. Wiem, ze to proste, ale ona jeszcze calkiem niedawno nie
wiedziala jak sie wlacza komputer. Szukam wiec poradnika/przewodnika
pod KDE i moze po linuksie dla zupelnego newbie. Moze ktos moglby cos
polecic? Moze byc takze (nawet mile widziane by bylo) po angielsku. I
jeszcze pytanie, czy tez przez to ktos przechodzil i czego sie moge
spodziewac po takim uzytkowniku (oprocz klopotow oczywiscie:-D). Moze
jakies dobre rady w tej kwestii macie?
I jeszcze jedno: czy srodowisko JAVA (Java SDK zdaje sie) dziala
identycznie pod Windowsem i Linuksem? Moja siostra ma jakies programy
pisac w JAVIE, bo jej na uczelni kazali i musi wszystko byc tak, zeby
sie koles nie polapal, ze to nie bylo w Windach robione.
Z gory dzieki i pozdrawiam

|3 0 $ |< !   < i N e |< (a jak kogos denerwuje to Marcin Biernat)
"Wielkie firmy niszczą wolny wybór"
Douglas Coupland "Pokolenie X"