Kernel 2.4.22-1.4, jeden procesor i ciekawostka.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 30 Paź 2003, 23:04:27 CET

Przed chwilą przeglądałem katalog /proc/sys/ na moim laptopie. Jakież było
moje zdziwienie, gdy wydałem następujące polecenie:

/proc/sys/debug$ cat kerneltype
smp
^^^
Chodzi o to, że kernel kompilowałem BEZ obsługi smp, co potwierdza:

/usr/src/linux$ cat .config | grep SMP
# CONFIG_SMP is not set

Wkompilowałem natomiast APIC, bo laptop go posiada. Dodatkowo ACPI raportuje
2 procesory:

/proc/acpi/processor$ ls
CPU0  CPU1

Co prawda procek ma hypertreading (P4), ale cat /proc/cpuinfo wyświetla
tylko jeden procesor. Podobnie reaguje top. Najciekawsze jest to, że jeśli
skompiluję kernel Z obsługą smp, to ACPI grzecznie raportuje... 1 procesor,
podobnie jak /proc/cpuinfo.

Co to może wszystko znaczyć? Bo mi się właśnie duży znak zapytania
wyświetlił...
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498