UPSy

Wto, 2 Wrz 2003, 23:57:35 CEST

Osóbka znana jako Szymon 'trasher' K, wystukała:

> No to pozwolę sobie jeszcze podrążyć temat:
> 1) UPS dostaje "rozkaz" wyłącz się za 30 sec., czy jak, bo przecież
> tego rozkazu nie moze dostać, gdy jest juz napis "Power down"?
> 2) czy ten rozkaz brzmi "odetnij zasilanie teraz i przywróć, jak wróci
> napięcie)
>
> jeżeli 1 i 2, to, czy UPS za <500zl będzie tak działał?
>
> Przepraszam, że tak drążę, ale nie miałem z tym doczynienia, a muszę
> wiedzieć.

Męczyłem UPSy Fideltronika. Ich soft działa tak:
- pada zasilanie,
- upsd liczy czas do wyłaczenia, jak mija np. 20 minut bez prądu to każe
komputerowi zrobić halt
- komp robi halt, ale przed samym halt -p wysyła do ups'a: "zamknij się" ;)
- ups czeka (w Fideltroniku chyba 3 sek.) i odcina zasilanie... i czeka na
powrót prądu
- odpowiednią zworką na UPSie ustawiasz, że jak wróci zasilanie, to ma się
uruchomić, więc jak wróci zasilanie UPS się uruchamia i uruchamia kompa - w
przypadku AT nie ma problemu, bo guzik jest "wciśnięty", jak ATX to musi
mieć odpowiednią opcję w BIOSie, żeby automagicznie się uruchomił...
I tyle.

A co do Fideltroników: www.fideltronik.com.pl
Ktoś też pisał o EVERach (wiem - mają też swój soft pod linuksa) i ZTCP
wsparcie pod nut'em...

pozdrawiam