[syslog] rozdzielenie logow sendmail-a i pop-a

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 4 Wrz 2003, 17:23:22 CEST

Dnia czw 4. wrzesień 2003 17:10, Lukasz B napisał:
> Witam,
> zastanawialem sie nad mozliwoscia rozdzielenia logow idacych do
> /var/log/maillog
> na dwa osobne pliki, np /var/log/sendmail i /var/log/ipop3,
> ktore by zawieraly logi z (tylko) tych programow.
>
> Wiem, ze oba uzywaja flagi LOG_MAIL do funkcji 'syslog' i z tego powodu
> teoretycznie jest to niemozliwe,
> jednak moze ktos sie z tym zetknal i ma jakies doswiadczenia?
Może nie idealnie to, ale ja sobie zrobiłem tak:
Mam qmail (i brak czasu, żeby to zmienić), solid-pop3d i syslog-ng. Zrobiłem
sobie prosty filtr, który wybiera mi informacje z pop3d i wrzuca je do
/var/log/mail/pop3 (fragment /etc/syslog-ng/syslog-ng.conf):

destination pop3        { file("/var/log/mail/pop3"); };
filter f_pop3           { facility(auth, authpriv) and match("pop3"); };
log { source(src); filter(f_pop3); destination(pop3); };

I jakoś działa. Analogicznie można zrobić resztę, jak myślę. Nie twierdzę,
że to jest idealne rozwiązanie, robiłem to "na szybko" i bez wnikania w
szczegóły.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498