procmail i prawa,a /bin/false

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 4 Wrz 2003, 12:34:58 CEST

Mam pytanko:
Moim lokalnym dostarczycielem poczty jest procmail -
zawsze było OK, a od pewnego czasu (i tu jest problem bo dokładnie nie
wiem po jakiej operacji to się zaczęło - tzn. czoś koło nowego kompletu
amavis-new-clamav-mks, ale to trochę bez sensu...) mam taki oto
komunikat w logach:

(can't create user outp
ut file. Command output: procmail: Couldn't create "/var/mail/kiwanicki" )

Jak już zrobię touch kiwanicki (z chown kiwanicki.mail) to procmail
listy wsadza do plików.
Prawa na na /var/mail mam 775 (root.mail) - tak jak stioi w FHS.
Jak pozwolę wszystkim na zapis to tworzone są plik, których właścicielem
jest użytkownik.grupa_do_której_należy, więc nic dzienego, że przy
normalnych prawach plik się nie tworzy. Co złego jest z procmailem?
Czemu nie tworzy pliku użytkownik.mail - tak chyba powinnobyć - czy mi
się wydaje... Sgid by pomógł ale to chyba nie jest rozwiązanie...

Jak to powinno być referencyjnie?

--
Andrzej Zawadzki