Postfix & antivirus

Pią, 5 Wrz 2003, 11:49:42 CEST

On Thursday 04 of September 2003 20:36, Jacek Rzęsista wrote:

> Działa Ci bez problemu ten clamavis ?

Bez.

> Ja na razie używam starszego - nowy
> po upgradzie nie odpala się na starym konfigu, a jeszcze nie miałem czasu
> się przyjrzeć ..... a trzeba by triggera dorobić w specu :)

Trzeba - ja nie umiem i chwilowo nie mam czasu się nauczyć.

> Hmm, ja mam bez clamava :) Jedno pytanie - clamav chodzi tak jak mksd czyli
> jako demon - czy za każdym razem program jest odpalany ? Bo mksd chodzący
> jako demon jest pierońsko szybki - dla ruchu kilkuset maili dziennie zwykłe
> P120+128MB RAM spoko się wyrabia (chodzi na tym jeszcze apache+php+mysql,
> htb + maskarada na kilkanaście kompów i squid :) )

Clamav jest 4 razy szybszy jako demon w stosunku do mksd.
Clamav ma natywne wsparcie w amavid-new i nie trzeba odpalac nawet procesu
komunikacji z demonem (tak jak w przypadku mksd).

I clamav i mks chodza primary scanner z demonami i także oba (już niedemonowo)
jako secondary.

--
Mateusz Korniak