PLD rdzewieje [bylo: Plan prac nad AC]

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Sob, 13 Wrz 2003, 08:28:13 CEST

Dnia pią 12. września 2003 09:02, domat w klub.chip.pl napisał:

> Ja też bym chciał być zwykłym userem PLD, ale jeszcze się waham.
> Dobrze by było gdyby to była dystrybucja dla adminow.
> Obecnie jest raczej dla deweloperów - hackerów.
Mylisz się. Nikt Ci nie każe instalować używać Ac/Nesta. Jest RA, które jest
stabilne i nie ma z nim najmniejszych problemów.

> Dowodem choćby ta lista, gdzie większość wiadomości powinna trafić
> na na pld-devel i po prostu odstraszają zwykłych użytkowników.
To jest efekt używania/instalwoania Ac/Nesta. A tego nie powinni robić zwykli
użytkownicy :)

> Nie chciałbym aby PLD rywalizowało o użytkowników z Mandrake lecz
> z Debianem lub Slackware.
Każdy ma wolny wybór - nikt nikomu PLD nie każe używać.

> W PLD najbardziej podoba mi się to, że jest blisko głównego nurtu
> (architektura podobna do RH i Mandrake), otwarta na nowości
> (grub, xinet itp., PAM, zamienniki dla sendmaila), nie przesadza
> z narzędziami do konfiguracji, a przede wszystkim nie jest
> skomercjalizowana!!!
:)

> Odstrasza mnie natomiast "polityka informacyjna": brak bieżących
> informacji na stronie, częste "no to sobie zrób" w odpowiedzi na
> zgłaszane problemy, niepodawanie np. w README.PLD do jądra wyjaśnień
> o nałożonych patchach, brak powiadomień o security upgrade.
Bieżące informacje są na liście devel dla developerów. Dla userów jak są, to
są na stronie :). Co do "no to sobie zrób" w odpowiedzi na problemy - to nie
zgodzę się z Tobą. Wszyscy developerzy starają się pomagać w rozwiązywaniu
problemów z pakietami. Co do info o nałożonych patchach - to wystarczy
poczytać cvs log pakiet.spec :). A powiadomienia security ? Odkomentuj sobie
sekcję ra security w poldek.conf i wrzuć sobie do crona codzienne poldek
--upa :) I będziesz dostawał maila jak coś się zmieni :)

> Ostatnio zbulwersował mnie sposób "pożegnania" Tomasza Kłoczki.
> Jest to zwykła dziecinada, a news "Tomasz Kłoczko usunięty z PLD"
> to plama na stronie (i honorze) PLD. Nie rozstaje się w takim stylu
> z człowiekiem tak zasłużonym dla polskiego linuxa.
> Może wystarczyłoby bardziej dyplomatyczne: "Tomasz Kłoczko wystąpił
> z PLD." (plus ew. Dziękujemy za współpracę!).
Może nie poruszaj tego tematu - bo jest zbyt świeży i drażliwy. Stało się to,
co się stało. Koniec. Kropka.

> Oczywiście można powiedzieć: jak ci się nie podoba to s...
> W tym sęk, że w sumie mi się podoba (w porównaniu do innych dostępnych
> mi linuxów) i chciałbym żeby PLD wyszło ze stadium rozwojowego.
Ależ wyszło PLD-1.0 Ra to w kij dmuchał ? :P

> Bardzo liczę na wersję 2 i przy okazji dziękuję wszystkim twórcom PLD.
Zbliża się dużymi krokami - mmazur buildery pouruchamiał i jedzie z koksem :D
--
Jacek Rzęsista
mailto:jasio w myslenice.pl.eu.org