Niedziałająca quota na XFS

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Sob, 20 Wrz 2003, 18:41:43 CEST

Hej!

Skuszony obietnicami działającej qutoy i niepomny własnych doświadczeń,
przeniosłem przy okazji instalacji nowego dysku system na XFS. I teraz
mam tak:
[root w woland /]# mount -o ro /var/cache/squid
[root w woland /]# mount -o remount,rw /var/cache/squid
[root w woland /]# grep sq /etc/fstab
/dev/hdc2       /var/cache/squid        xfs             defaults,usrquota	0 0
[root w woland /]#

Czyli wszystko OK. Ale: operacja ta nie udaje się dla root file system.
rc-scripts mountują / RO. Potem próbują przełączyć go RW i oto co się
dzieje:
root w woland /]# mount -o remount,rw /
mount: / not mounted already, or bad option
[root w woland /]#

W efekcie system podnosi się na / RO i jedyne co pozostaje, to ruczyć
dupę, wyciągnąć serwer i użyć RescueCD (jak mi tylko kac minie to wypiję
coś za zdrowie Arka) - bo jak działa próba przemountowania RW widać
powyżej.

I teraz ciekawostka: mountowanie tej partycji RO i remount,rw wykonane z
RescueCD działają. Czyżby miało znaczenie to czy jest ona / ? Posunąłem
się nawet do skopiowania "mount" z RescueCD na dysk i próby użycia go po
podniesieniu systemu z / RO. Efekt:
mount: / not mounted already, or bad option

Czy macie pomysł o co tu chodzi?
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--