Niedziałająca quota na XFS

Tomek Orzechowski orzech w pld-linux.org
Sob, 20 Wrz 2003, 22:46:56 CEST

[20 wrzesień, 2003] Michal Kochanowicz napisał:

> [...]
>mam tak:
>[root w woland /]# mount -o ro /var/cache/squid
>[root w woland /]# mount -o remount,rw /var/cache/squid
>[root w woland /]# grep sq /etc/fstab
>/dev/hdc2       /var/cache/squid        xfs             defaults,usrquota	0 0
>[root w woland /]#
>
>Czyli wszystko OK. Ale: operacja ta nie udaje się dla root file system.
>rc-scripts mountują / RO. Potem próbują przełączyć go RW i oto co się
>dzieje:
>root w woland /]# mount -o remount,rw /
>mount: / not mounted already, or bad option

Może z opcją -n ?

>I teraz ciekawostka: mountowanie tej partycji RO i remount,rw wykonane z
>RescueCD działają. Czyżby miało znaczenie to czy jest ona / ? Posunąłem

Nie. U mnie działa:

$ mount
/dev/hda2 on / type xfs (rw)
proc on /proc type proc (rw)
devfs on /dev type devfs (rw)
usbdevfs on /proc/bus/usb type usbdevfs (rw)
/dev/sda1 on /var type xfs (rw)
/dev/sda2 on /home/customers type xfs (rw,usrquota)

rpm -q rc-scripts mount kernel glibc
rpm -V rc-scripts mount kernel glibc

--